CES 2016: Noul bus electric de la Volkswagen pare a fi un concept ciudat, dar aventuros

0

Daca iei un bus Volkswagen si il umpli cu concepte futuristice CES, asta o sa primesti in general. Se numeste conceptul “BUDD-e” si este dupa spusele Volkswagen “o poarta catre viitor”.

Acest bus este de asemenea o masura de marketing iesita din mana umpic din cauza scandalului VW cu emisiile de gaz. Daca Volkswagen vrea sa supravietuiasca va trebuii sa continue sa inoveze. Ce nu este in regula sunt literele capitale putin enervante din conceptul lor pe care nu le voi mai folosii.

Ok, deci acest concept este conceput special pentru vehiculele electrice. Motoarele electrice din fata si din spate sunt impinse in fata si in spate la maxim, astfel ai un loc enorm cu podea plata.

Are o baterie de 101 kWh, buna pentru un total de 600 km estimat de New European Driving Cycle, un standard UE pentru masurarea combustibilului, care nu are nici o baza in realitate. Mai realistic vorbind te uiti la probabil sub 460 km, care este inca bine pentru o masina ce nu exista inca. Va avea o viteza maxima de 150 km/h si suporta tractarea.

Dar nu te ingrijora despre specificatii, la aceasta masina totul este despre design, atat in interior cat si in exterior. Masina pare uimitoare, suspectez asta la fel ca si multele concepte, o sa fie ca o aventura de iubire sau de ura.

Interiorul este cel ce ma intriga, deoarece Volkswagen ne spune ca interiorul are o “saritura in tehnologie” la fel ca saritura de la telefoane cu clapeta la smarthphone. Nu sunt destul de sigur despre asta, dar arata super tare din aceasta poza de mai jos.

DB2015AU01222.0

Uneste panoul de instrumente cu cel de informatie al sistemului intr-un singur ecran. Primul ecran numit “Active Info Display” este foarte flexibil si este pozitionat in fata soferului, in timp ce al doilea ecran este facut pentru pasageri. Totul este controlat vocal sau cu multi-touch, trebuie doar sa ii spui “Buna Budd-e” si va incepe sa asculte. Masina stie cine vorbeste, astfel daca un pasager in spate cere sa se micsoreze temperatura, masina va face acest lucru numai in zona lui. Discursul natural este si el suportat, deci daca spui un lucru de genu “este prea cald inauntru” masina va porni clima.

Ecranul de bord este alcatuit din trei parti, fiecare pentru un lucru diferit:

  • Condus – mapele de navigatie si lucruri similare
  • Control – statutul vehiculului si altele
  • Consum – care dispune comenzile audio, integrarea smartphone in bord, mesageria, calendarul si vremea

Masina nu are oglinzi laterale, deoarece au fost inlocuite cu camere, al carui ecran este in locul ajustarii oglinzii si cand masina este stationara camerele sunt folosite pentru a deschide si inchide usile electrice.

Volanul nu are nici un buton, in loc foloseste swipes (miscarea cu degetul pe o suprafata) si puncte de presiune pentru a fi mai comod, Volkswagen ne spune ca astfel va da soferului un control mai intuitiv. Masina foloseste senzori cu infrarosu sa stie cand sa deschida usa daca un pasager ii face cu mana.

Designul exterior este mai conventional, facut cu o schema din doua tonuri alb si auriu. Este un pas inapoi catre microbuzele Volkswagen clasice, dar total reanoite pentru secolul 21. Luminile LED se afla peste tot , incluzand logo-ul Volkswagen pe grila din fata. Manerele usilor si oglinzile sunt total disparute si inlocuite cu solutii electronice.

Spunand toate acestea, noul bus Budd-e de la Volkswagen ma intriga, este uimitor si e o adevarata viziune pentru autovehiculele viitorului.

DB2015AU01199.0

DB2015AU01200.0

DB2015AU01209.0

DB2015AU01223.0

 

CES 2016 noutati

You might also like More from author

Leave A Reply

Your email address will not be published.