Dacia 1100, 48 de ani de istorie

0

Pe data de 20 august 1968 pe poarta uzinei de la Colibasi iesea prima masina marca Dacia, este vorba despre Dacia 1100, primul autoturism romanesc. Astazi, 20 august 2016 implinesc 48 de ani de existenta.

Dacia a luat nastere in 1966 la Colibasi (astazi Mioveni), judetul Arges, avand la baza un acord intre autoritatile comuniste si producatorul francez de automobile, Renault, ce prevedea asamblarea unui model Renault sub marca Dacia. Constructia Uzinei de Autoturisme Mioveni a inceput in 1966 si s-a incheiat intr-un timp record de doar un an si jumatate. Pe 1 iulie 1968, incep testele la cele 217 statii de lucru din uzina, iar pe 3 august 1968 se testeaza primul motopropulsor.

Pe 20 august 1968 se incepe productia modelului Dacia 1100, un model sub licenta Renault R8; acesta era o berlina cu tractiune si motor pe spate. Primul automobil iesit pe poarta fabricii a fost facut cadou presedintelui Republicii Socialiste Romania de atunci, Nicolae Ceausescu.

Dacia_1100

dacia_1100_1969_1_classiccarclub_ro_16666100

Dupa Dacia 1100, a urmat Dacia 1300 care a intrat in productie in august 1969, un model sub licenta R12, fiind prezentata la saloane auto de la Bucuresti si Paris. Modelul 1300 era o berlina cu 4 usi si tractiune pe puntea fata.

In 1985, inginerii de la Dacia incep proiectarea primului autoturism de conceptie 100% romaneasca.

Dupa 10 ani de asteptare (1995), Dacia lanseaza primul model 100% romanesc sub numele Dacia Nova. Modelul avea un aspect invechit si pornea cu un handicap apreciabil.

In 1998, anul in care s-au aniversat trei decenii de la producerea primului automobil, Dacia, de pe portile uzinei a iesit autoturismul cu numarul 2.000.000. In 1999, Renault achizitioneaza 51% din capitalul Dacia si anunta ca va lansa un nou model. In 2000 este lansat modelul SupeRNova, un model care a fost o evolutie a Daciei Nova.

In 2004 se inceteaza productia modelelor Berlina si Break si se lanseaza modelul Logan, un autoturism complet nou. Iar in 2006, odata cu lansarea modelului Logan MCV are loc si prima restilizare, in special la partea din spate.

In anul 2008, gama Dacia a fost completata cu modelul Dacia Sandero, iar modelele Logan si Logan MCV au fost restilizate.

In cadrul Salonului Auto de la Geneva din 2010, a fost prezentat Dacia Duster, primul SUV din istoria acestei marci. O luna mai tarziu, presedintele Traian Basescu devine primul proprietar din Romania al unui model Duster, acesta era un varf de gama si singura diferenta fata de un model de serie, consta in culoarea “rosu de foc”.

“Multumesc uzinelor Dacia-Renault care mi-au oferit singurul Duster rosu si va spun aici, deschis, ca, daca vor mai fi solicitari, stiu ca au fost presiuni extraordinare pentru aceasta culoare si la alte comenzi, dezleg uzina Dacia sa foloseasca culoarea rosie pentru oricine solicita aceasta culoare” –  Traian Basescu

Din productia anului 2010, de 348.723 vehicule, Dacia a vandut 110.000 unitati in Franta, 40.500 in Germania, 21.930 in Italia, 21.739 in Spania, 19.167 in Turcia, 18.578 in Algeria si 18.087 in Maroc

Cifra de afaceri:

  • 2012: 12,74 miliarde lei
  • 2011: 13,17 miliarde lei
  • 2009: 2,1 miliarde euro
  • 2008: 360 milioane euro

Sursa: Wikipedia

You might also like More from author

Leave A Reply

Your email address will not be published.