Mercedes a dezvaluit autobuzul viitorului

0

Compania Mercedes-Benz a reusit sa atinga o etapa importanta in industria transportului public autonom.

Autobuzul semi-autonom al companiei, numit Future Bus, a reusit sa parcurga aproximativ 20 de km. Acesta si-a inceput drumul de la aeroportul Schiphol din Amsterdam avand ca destinatie orasul Haarlem, un oras in apropiere de Amsterdam. Calatoria autobuzului a fost de remarcat deoarece ruta parcursa de acesta a avut semafoare, tuneluri si a necesitat ca acesta sa conduca in apropierea oamenilor.

Cei de la Mercedes sunt de parere ca asemenea autobuze precum Future Bus vor fi din ce in ce mai cautate deoarece populatia urbana va continua sa se dezvolte.

“Traim intr-o lume din ce in ce mai urbana. Orasele sunt casa a peste 50% din populatia globului. Iar acest numar continua sa creasca rapid”, spune Wolfgang Bernhard, CEO al Daimler Trucks and Buses. “Daca tot mai multe persoane dorm, mananca si lucreaza in orase, atunci numarul provocarilor creste si el. Una dintre aceste mari provocari va fi deplasarea tuturor acestor persoane. O deplasare rapida, sigura si confortabila. Asta inseamna ca avem nevoie de un transport in comun atractiv.”

Mercedes nu a trebuit sa inceapa de la zero cu Future Bus. Compania este deja un pionier in materie de camioane autonome, asa ca Mercedes a putut sa dezvolte City Pilot, sistemul folosit de Future Bus, folosindu-se de propriul lor sistem deja existent, Highway Pilot.

bus

Autobuzul Future Bus cu sistemul sau City Pilot este la fel de capabil sa conduca singur precum un camion echipat cu sistemul Highway Pilot. Totusi, Future Bus este capabil si sa recunoasca semafoare, sa conduca prin tuneluri, si poate de asemenea sa recunoasca si pietoni dar si biciclisti.

busstir

Future Bus este si programat sa navigheze catre statiile de autobuz cu o precizie incredibila. City Pilot ii permite autobuzului sa se opreasca in asa fel incat sa fie o distanta de circa 10 cm intre autobuz si bordura, permitandu-le pasagerilor sa urce si sa coboare cu usurinta.

curb

In momentul de fata, Mercedes Future Bus are o viteza maxima de aproximativ 70 km/h si este programat sa functioneze doar pe culoare destinate autobuzelor. Acest lucru se datoreaza faptului ca este mult mai usor de condus, deoarece traficul este mai putin complex.

buslane

Pentru a efectua manevre de condus, autobuzul foloseste sisteme cu camere, senzori radar si GPS.

to-perform-such-driving-tasks-the-bus-uses-camera-systems-radar-sensors-and-gps

Mercedes spune ca Future Bus este de asemenea si mult mai eficient in materie de combustibil decat oricare alt autobuz condus de oameni, deoarece sistemul City Pilot mereu franeaza, accelereaza si schimba vitezele pentru a optimiza eficienta.

Experienta din inauntrul acestui autobuz nu ar trebui sa fie asemenatoare cu cea dintr-un autobuz normal, asa ca cei de la Mercedes au proiectat un interior asemanator cu un salon.

lounge

Interiorul autobuzului este impartit in trei zone: o zona este proiectata pentru persoanele care vor sa urce si sa se dea jos rapid, a doua zona este pentru persoanele care vor sa se informeze in legatura cu ruta autobuzului, iar a treia zona este speciala pentru persoanele care vor sa petreaca mai mult timp inauntrul autobuzului.

interior

Autobuzul are de asemenea WiFi si doua monitoare de 43 inch pozitionate deasupra capului care vor prezenta rute, stiri si alte informatii.

wifi

In timp ce Future Bus este foarte impresionant, trebuie mentionat si faptul ca autobuzul nu este complet autonom. Un sofer tot este nevoit sa monitorizeze imprejurimile autobuzului. Asta inseamna ca soferul tot este responsabil pentru vehicul si poate reprograma sistemul oricand.

driver

You might also like More from author

Leave A Reply

Your email address will not be published.